cuteback

Monday, March 14, 2011

Malang Nasib Kita, Malang Lagi si Tuan Badan


Suasana hingar bingar sahaja di tepi restoran tersebut. Tiba-tiba ternampak bomba penyelamat, dan sebuah kereta polis tersadai di tepi restoran tu. Semua orang dengan muka masing2 cemas, takut, ingin tahu apa sedang berlaku. Apa sedang terjadi?? Kelihatannya semua orang sedang terinjak-injak melihat ke atas sebuah rumah. Ehh!!  Ada perempuan! Berdiri di luar tingkap. Payah benar bomba penyelamat nak bentang hamparan demi keselamatan perempuan itu, demi menyelamatkan nyawa juga. Payah benar pula, nak kena alih sebuah kereta kancil yang sudah di'padlock' dari dalam. Nak tak nak, orang ramai terpaksa bekerjasama dengan pihak bomba penyelamat untuk mengangkat kancil tu.

Kenapa dengan perempuan tu??  Pasti dah dapat mengagak bukan? Mestilah kalau dah berdiri di luar tingkap dengan bomba penyelamat di bawah, MOTIF *untuk membunuh diri. Bodohnya perempuan tu!!! Bodoh yang dahsyat!!!!  Ni tak lain tak bukan mesti kes pakwe tinggal. Hhahah!! Adakah andaian kita itu betul, kalau betul tak salah, tapi kalau salah kita sudah dikira memfitnah. Selang beberapa minit selepas tu, bunyi jeritan.

 AAAAAAA!!!!!!! , suara dari perempuan tu.

Agak lama dengarnya pergelutan perempuan tu cuba melepaskan diri dan membuat sesuatu yang diluar jangkaan. Selepas setengah jam, perempuan tadi diusung bersama pegawai polis dan bomba penyelamat ke kereta polis untuk dihantar ke hospital bagi siasatan lanjut. Tangan perempuan itu digari. Kasihan...Adakah dia sudah melakukan kes jenayah? Bunuh orang? atau Merompak?  Perempuan itu diikat di penjuru katil setelah tiba di wad kecemasan. Lagi sekali seolah2 'digari'. Kasihan lagi. 

Menurut siasatan doktor, perempuan itu terpaksa di tahan di wad orang gila, tapi Allah Maha Mengasihani, dia berjaya dikeluarkan atas bantuan saudara mara yang berani tampil membantu walaupun kes masih di bawah siasatan polis.

Kesimpulan dari cerita ini:

  • Jangan cuba membuat CUBAAN MEMBUNUH DIRI, jika disabitkan kesalahan mungkin dipenjara 10 tahun.. Tolonglah jangan cari nahas pada diri sendiri. (kalau salah sila betulkan)
  • Jika perempuan itu pelajar, silap hari bulan dia akan DIGANTUNG dari institusi. Kasihan kan, kalau perempuan itu tiada masalah dalam pelajaran lagi kasihan.
  • Jangan cuba main2 dengan perbuatan ini, jika anda berdegil, anda akan terus digari tanpa banyak soal lagi.

Pengajaran dapat disimpulkan:
  1. Janganlah kita memandang hina pada mereka yang mempunyai masalah, semua orang mempunyai masalah, tapi Tuhan bagi setiap orang ada level masing2. Jangan pandang seseorang yang hati tenang gembira itu kurang beban dan masalah. Kesefahaman dalam hidup adalah paling utama untuk mencapai erti hidup.
  2. Janganlah kita memandai2 membuat andaian tanpa usul periksa. Kita sendiri apa kurangnya, masih merempat di atas bumi Tuhan.
  3. Jangan memandang rendah isu jenayah, masalah sekecil2 itu boleh mengundang bala akhir nanti.


lokasi: Restoran Kamal Corner
Jam: 10 a.m.
Hari Jumaat


sumber cerita: yang berkenaan. Terima Kasih!!!

2 comments: