cuteback

Wednesday, March 9, 2011

Thanks BiskutMilos!

Heheheh.. Tutti Frutti just get my attention tonight! Alaaa...semua orang dah rasa dah benda alah tu.. Saya kan orang kampung, Tutti Frutti tu, mahal, tak mampu nak ratah macam makan nasi ayam. Tak kenyang, tapi berbaloi kalau rasa nak kurus. Err..boleh buat kurus ke?? 


Rasa meleleh tak tengok semangkuk aiskrim yogurt ni? Aaa, lupa, aiskrim yogurt ya! bukan aiskrim biasa. Sebab tu mungkinlah boleh kurus..(-.-') fakta yang tak berapa nak pasti dari sumber yang tak berapa pasti.hehhehehe.. Boleh tahan sedap la, macam2 perisa pilihan dengan 'topping' yang menarikk mengikut pilihan jugak. Craving kat sek 13 je. Orang belanja, mana tak sedap! Hheheheh.. Thanks BiskutMilo! :D

Cerita Penat di siang hari.....

Lepas kelas 2 jam di fakulti, pergi makan dengan cik adik manis bijak Farahin di sek 2, Shah Alam. Ajak kemain lagi, belanja siap. Ikhlas tau. Terima kasih tak terhingga lah! Terharu sangatlah. Bukan apa, rezeki jangan ditolak, orang kata "ada rezeki sedekah2kan, tak ada rezeki, bersyukur dengan apa yang ada".  Dah penat lepak makan, balik hostel lepak sambil tunggu Kekasih datang ambil. Dia tolong bawa saya ke tempat interviu hari ini. Ouh! Lupa nak 'mention' awal cerita, saya ada interviu pagi tadi hari ini sepatutnya.

Janji jumpa pukul 3, tapi datang ofis pkul 3.30. Yang datang teman sekali bukan Kekasih je, Nana & Mus. Saja ajak jalan2 jauh sikit. :)  Gementar juga nak pergi interviu, tapi itu kan perasaan normal. Kan? Interviu tu 'require' untuk jadi PA. tuttttt! faham sendiri. Dah tengok 'resume', tapi nampaknya dia aka En Izam tu terangkan saya, lebih selesa kalau saya boleh bekerja sebagai ejen insurans, yang secara langsungnya memang syarikat tersebut adalah ' syarikat Prudential. Sebab 'resume' saya telah menyatakan saya menjadi 'freelance promoter' sudah lama. Jadi, pengalaman yang sedikit sebanyak itu, mungkin saya sesuai diterapkan untuk jadi ejen, namun begitu, Encik Izam tetap memberi peluang untuk 'training' saya jadi PA dia. Nasib memang tak menyebelahi saya, banyak kekangan yang saya hadapi sekarang sehingga tidak dapat memenuhi syarat2 PA sebenarnya. Apa yang PA sepatutnya ada, saya tidak ada, bukan tidak ada, nasib memang tidak menyebelahi saya buat masa ini. Jadi saya terpaksa mengambil keputusan untuk mengundurkan diri dari mendapatkan jawatan tersebut. Tetapi, saya tidak akan berputus asa, mungkin ini rezeki orang lain. Saya tak nak mengganggu periuk nasi orang lain yang lebih memerlukan. 

Saya tidak menyesal dengan keputusan ini, kerana mungkin masih terlalu awal dan saya masih terlalu muda untuk bekerja komited yang saya sememangnya kurang mampu lagi untuk bertindak matang dalam dunia pekerjaan. Jadi, biarlah pengalaman interviu pagi tadi ini menjadi satu inspirasi bagi saya untuk saya bekerja masa depan. Sekurang2nya, saya sudah tahu bagaimana susahnya dunia pekerjaan ini. UMI pernah jadi PA juga, UMI nasihat kepada saya, " kalau kita tak kuat semangat, susah nak jadi PA". Jadi saya tak nak ambil risiko yang saya mungkin tahu akibatnya nanti. Terima kasih kepada yang banyak membantu saya dalam meneruskan hidup dan membimbing saya menjadi kuat terutamanya UMI, adik2, Kekasih dan juga yang terlibat dalam perjuangan hidup saya. Mereka sahaja yang mampu tegur kesilapan dan kekhilafan saya. 


p/s : Terima kasih dan minta maaf tapi belum sampai masa yang sesuai. 



No comments:

Post a Comment