cuteback

Monday, August 27, 2012

BERNAMA offer practical training, Alhamdulillah

10:27 am, 27 August 2012
BERNAMA  : hello, saya bercakap dengan cik Nurul ......?
aku              : ya saya, siapa ye saya bercakap?
BERNAMA  : saya dari agensi BERNAMA, saya terima surat tawaran practical dari pihak universiti awak,
aku              : aha..ok..
BERNAMA  : kalau saya offer awak ke BERNAMA branch di Shah Alam, boleh?
aku              : (dalam hati... lagi dekat ngn rumah sewa aku tuh!). boleh!
BERNAMA  : ok, saya nak tanya, awak ade transport?
aku              : -.-''  ade.
BERNAMA  : ok, boleh. kalau macam tu baguslah.
aku              : so, macam saya nak hubungi pihak sana untuk dapatkan info lanjut?
BERNAMA  : (Yunus) ok, nanti saya akan sediakan application ke biro (branch) Shah Alam untuk keluarkan surat rasmi.
ttetttt....
...................................................................................................................................................................
AAaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ko tak excited ke wey kalau pihak Msia National News Agency call korang untuk berkhidmat dengan dorang??
Letak je telefon, aku rasa nak menjerit satu office Pusat Mel Nasional, POS Malaysia ni. Fyi, aku tengah cuti semester second last sem. So, aku keje sementara kat sini dengan kawan2.
Lepas je letak fon, aku terus call UMI aku, Alhamdulillah aku respon. Doa mak aku tu. Sebab 2,3 hari sebelum dapat call ni, kitorang ade lalu Jln Tun Razak, ade BERNAMA building depan IJN tu, maybe la mak aku doa2 terus. Alhamdulillah. Then, aku terus mesej kwn2 rapat aku.
Yela! Share the Happiness everywhere! :D
I can feel the glory of happiness. yes!
ok, sebenarnya tu pilihan ke 2 aku selepas RTM, pilihan ke 3 baru TV3. Seumpama ambil risiko dengan tiga2 agensi ni, RTM tu pun rebutan, BERNAMA tu national news kot, TV3, persaingan sengit sangat. Apa pun, Alhamdulillah. syukur sangat2. Aku redha je dapat mana2. Walaupun rasanya susah nak buat kerja nanti. Seriau pun ade.
ok, guys! inshaAllah, bermulanya misi seorang anak muda usia jagung muda, haha! lepas ni, boleh berblog entah bila lagi.Yang pasti, post mungkin banyak pasal current issue. InshaAllah. doakan aku boleh buatlah. Amin
amin ya rabbal alamin.


No comments:

Post a Comment