cuteback

Thursday, November 22, 2012

rindu serah pada yang Esa



couple sekarang, macam pengalaman aku, kalau rindu, text mesg atau call boyfriend terus!.girlfriend pun same.
tapi, sekarang aku rasa, aktiviti macam tu, macam sia-sia je. yelah, sekarang tak ada apa-apa dah. kalau kawen pun, benda tu semua tak sama macam dulu. jadi rimas sebab dah biasa.
woowo! bukan nak maki hamun boyfriend/girlfriend eh, ni pengalaman dan pedapat aku sendiri, maksudnya rasa aku sendiri. kalau tersinggung, aku minta maaf ye. tak ada niat nak singgung hati siapa2.

kini,
aku sedang cuba belajar menahan hawa nafsu, iman aku kadang tergugat dengan kerinduan.
aku kadang pun sering merintih pada Tuhan, kuatkan iman aku.
tapi kalau aku rindu Allah, aku lagi suka, tak yah tahan, lagi rasa manis. SERIOUS. :)
aku rindu nk selawat nabi, aku rindu PAPA aku, aku rindu UMI aku jugak, adik2 aku especially adik bongsu, Anis. :.)
semua tu tak payah tahan, lebih indah kalau rindu dorang sebab benda halal, benda yang sememangnya sejak azali.

tapi kalau rindu orang luar, aku dah penat. perempuan penat macam mana kalau dia kata betul2 penat?
dulu aku penat, sekarang aku kuat sikit, sebab aku selalu mintak pada Allah, kuatkan iman aku.
errrr... aku ada rindu siapa2 ke?

aku hanya mampu bersabar, hanya mampu pinta tolong Tuhan sahaja. Dia saja yang boleh tolong apa2 pun.
apa2pun, bila aku rindu pun, aku serahkan pada Allah. biar Allah sahaja yang lakukan apa yang Dia mahu, Kerana Allah Maha Berkuasa atas segalanya.

No comments:

Post a Comment